Pagina's

vrijdag 8 november 2013

Hoezo klantenservice?

Een service die je aan je klanten verleend zou toch daadwerkelijk een service moeten zijn en dus niets moeten kosten. Niet waar?  Het zijn immers al jouw klanten en die wil je graag houden door ze die service te verlenen waar ze ook voor betalen. Niet waar? Waarom is het dan zo verdraaide moeilijk om fatsoenlijke service te krijgen en moet je er ook nog eens dubbel voor betalen!
                Laten we beginnen met de klantenservice telefoonlijn. Meestal kost deze telefoonlijn 0,10 cent per minuut plus de kosten van uw mobiele telefoon. Ik heb al een abonnement lopen, ik betaal al maandelijks veel te veel voor een beetje bellen of app’en en dan moet ik ook nog eens gaan betalen voor een service waar ik al voor betaalt heb en wat overigens geen service is zolang ik er voor moet betalen. En tot overmaat van ramp krijg ik dan ook nog eens een brutaal en totaal onbekwaam studentje aan de lijn die daar alleen zit om zijn eigen zakken te vullen en daarom geen enkele vraag weet te beantwoorden. Is dit service? Ik denk het niet.
                Of wat dacht je van de computers. Een dood voorgeprogrammeerd installatieprogramma moet mij en jou gaan vertellen hoe wij een probleem op moeten lossen. Volgens mij was het alleen de mens gegeven om oplossingsgericht te kunnen denken. Geen dieren. Geen planten of bomen. En al helemaal geen apparaten. Je tikt je vraag wel op zes verschillende manieren in, en krijgt daardoor zes verschillenden antwoorden, waarvan er geen enkele antwoord geeft op je vraag. Is dit service? Ik denk het niet.
                En dan zijn er nog de Q&A lijsten. De lijsten met de meest gestelde vragen. Dit zijn lijsten die speciaal zijn samengesteld voor de domste grootste en onhandigste oelewappers die er rondlopen, lijkt wel. Gebaseerd op die vragen zou je toch de conclusie moeten trekken dat het bedrijf, ongeacht welk bedrijf, zijn klanten van een wel heel laag niveau inschat. Die vragenlijsten zijn gewoon een regelrechte belediging. Is dit service? Wat denk jij?
                Ja, hoezo klantenservice? In een tijd waarin alles digitaal gaat en dus veel goedkoper zou moeten kunnen, wordt alles alleen maar duurder. Of zouden ze zich aanpassen en is daarom de klantenservice van zo’n goedkoop niveau?

                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees graag ook jouw mening