Een service die je aan je klanten verleend zou toch
daadwerkelijk een service moeten zijn en dus niets moeten kosten. Niet waar? Het zijn immers al jouw klanten en die wil je
graag houden door ze die service te verlenen waar ze ook voor betalen. Niet waar?
Waarom is het dan zo verdraaide moeilijk om fatsoenlijke service te krijgen en
moet je er ook nog eens dubbel voor betalen!
Laten we
beginnen met de klantenservice telefoonlijn. Meestal kost deze telefoonlijn
0,10 cent per minuut plus de kosten van uw mobiele telefoon. Ik heb al een abonnement
lopen, ik betaal al maandelijks veel te veel voor een beetje bellen of app’en
en dan moet ik ook nog eens gaan betalen voor een service waar ik al voor
betaalt heb en wat overigens geen service is zolang ik er voor moet betalen. En tot
overmaat van ramp krijg ik dan ook nog eens een brutaal en totaal onbekwaam
studentje aan de lijn die daar alleen zit om zijn eigen zakken te vullen en
daarom geen enkele vraag weet te beantwoorden. Is dit service? Ik denk het
niet.
Of wat
dacht je van de computers. Een dood voorgeprogrammeerd installatieprogramma
moet mij en jou gaan vertellen hoe wij een probleem op moeten lossen. Volgens mij
was het alleen de mens gegeven om oplossingsgericht te kunnen denken. Geen dieren.
Geen planten of bomen. En al helemaal geen apparaten. Je tikt je vraag wel op
zes verschillende manieren in, en krijgt daardoor zes verschillenden
antwoorden, waarvan er geen enkele antwoord geeft op je vraag. Is dit service? Ik
denk het niet.
En dan
zijn er nog de Q&A lijsten. De lijsten met de meest gestelde vragen. Dit zijn
lijsten die speciaal zijn samengesteld voor de domste grootste en onhandigste
oelewappers die er rondlopen, lijkt wel. Gebaseerd op die vragen zou je toch de
conclusie moeten trekken dat het bedrijf, ongeacht welk bedrijf, zijn klanten van
een wel heel laag niveau inschat. Die vragenlijsten zijn gewoon een regelrechte
belediging. Is dit service? Wat denk jij?
Ja,
hoezo klantenservice? In een tijd waarin alles digitaal gaat en dus veel goedkoper
zou moeten kunnen, wordt alles alleen maar duurder. Of zouden ze zich aanpassen
en is daarom de klantenservice van zo’n goedkoop niveau?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Ik lees graag ook jouw mening