Ik luisterde gisteren naar Q music en hoorde een reclame van
nrc next op de radio. Hij ging ongeveer zo: de nrc next zaterdag editie nu voor
€2 op je mat. En ik ben nu echt geen reclame aan het maken voor de nrc,
integendeel. Want de reclame ging verder met: next zaterdag. Waar ze natuurlijk
de zaterdag editie mee bedoelen, maar zo klinkt het niet. Next zaterdag klinkt
als volgende zaterdag. Dus next zaterdag krijg jij de zaterdag editie op je
mat. En jij maar wachten op zaterdag morgen op je extra dikke krantje. Waar overigens
ook geen logica in zit. Op zaterdag een extra dikke editie. Want op zaterdag
heb je natuurlijk niets te doen, behalve je boodschappen, je huishouden,
eindelijk tijd voor je kinderen, je vrouw gedag zeggen, de ruzie met je buren
uitvechten, familie bezoek, al je mails, apps, pings, posts, tweets, berichten
enzovoorts bijwerken en dan krijg je tot je grote vreugde er ook nog eens een
extra dik portie nieuws bij. Heerlijk.
Maar hier
heeft de nrc nu wat op gevonden. Je raad het al. De nrc next zaterdag. Iedere zaterdag
op je mat. Nee, niet iedere zaterdag. Iedere next zaterdag. Precies, volgende
zaterdag. Met next zaterdag van nrc krijg je nix.
En nog
even over de Pieten discussie. Er wordt een demonstratie gepland bij de intocht
a.s. zaterdag in Amsterdam. De deelnemers zijn van plan met hun rug naar de
optocht te gaan staan. Welke deelnemers? De initiatiefnemer. Hoeveel? 1! ‘Op
dit moment verwacht ik 1. En dat ben ik,’ zij de niet zo goed Nederlands
pratende deelnemer. Maar hij heeft aan iedereen gedacht. Je kunt namelijk ook
komen als regenboogpiet. De kleur van de homobeweging. Niet origineel, dat
klopt. Maar wat mij vooral verontrust is dat Sinterklaas, en alle Paus
look-a-likes, van andermans kleine kinderen houden en niet van homo’s.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Ik lees graag ook jouw mening