Pagina's

donderdag 19 september 2013

De Ja Nee politiek van de PvdA

Weet de PvdA eigenlijk wel wat hij wil? Geen JSF, wel een JSF, geen JSF, wel een JSF. Dit lijkt een eindeloze discussie die, zelfs nu er neslist is om 37 JSF’s aan te schaffen, nog steeds doorgaat. Het is de kater die nooit eindigt.
                De vraag is: hoe lang kun je deze ‘kweetniet’ politiek volhouden? Ik vraag mij dan af: Begrijpen jullie het nou wel, of begrijpen jullie het nou niet?
                Dus het kan alle kanten op met Samson en zijn maatjes. Met als gevolg dat Rutte altijd zijn zin krijgt.
                Het lijkt wel een aflevering van Ja zuster Nee zuster. Broeder Clivia probeert een tehuis voor geestelijk gehandicapte politici te lijden. Maar zijn boze buurman Rutte zit hem steeds in de weg. Trips, trips, trips, van je tenen tot je bips. En de kapper aan de overkant genaamd media houdt alles in de gaten.
                De briljante uitvinder probeert een pil te bedenken om de lasten te verlichten. Maar die mag hij niet toedienen, dat is tegen de wet. Daarom maken we het alleen maar zwaarder. Logisch toch.
                En hoe zit het met de inbreker, de raaf, de gouddief? O ja, de VVD natuurlijk. Die pikt zodra hij de kans ziet. Maar hij wil veranderen. Met sociale akkoorden en energie akkoorden en woon akkoorden. Akkoord, we snappen het. Maar als hij de kans ziet, zal hij hem niet onbenut laten.
                En dan komt opa langs. Partij 50 Plus, een afsplitsing van de VVD. En die komt een gestolen klok op tafel zetten. Tik tak tik tak. Geld jatten van de rijken gepensioneerden, roept 50 plus. Dat mag niet. Want dat ben ik bijna ook. Dat zal lekker worden, mij mijn geld uit mijn portemonnee trekken. Ik ga er lekker bovenop zitten. Een gejatte VVD truc dus.
                Zou het eind goed al goed zijn bij Ja Samson Nee Samson? Kan broeder Clivia zijn tehuis (lees partij) redden? Volgende de peilingen heeft 82% sterke twijfels. Maar ja, die twijfels passen dan ook weer bij de beleidvoering. Toch nog een goed einde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees graag ook jouw mening