Pagina's

vrijdag 27 september 2013

Vraag het aan Google

Google maakt gebruik van een nieuw algoritme. Het resultaat hiervan is dat je een vraag in de zoekmachine kan zetten en de beste resultaten bovenaan komen te staan.
                Mooi staaltje werk van Google.
                Wat het weer vandaan? Weeronline en KNMI staan bovenaan. Waar kan ik naartoe op vakantie? Sunweb en andere vakantiesites verschijnen bovenaan. Wat moet ik aantrekken? Hm…lastig.
                Het blijft natuurlijk een zoekmachine die zoekt op data. Maar de eerste denkende computer is ook al uitgevonden, combineer deze twee en je krijgt antwoord op al je vragen.
                Levensvragen als, wat doe ik hier?, Waarom is er oorlog? Of wanneer verhuist mijn herrieschoppende buurman nou eens.
                Vieze mannen kunnen al hun vieze vragen stellen. Mag ik bij je op schoot zitten? Gestoorde mensen kunnen al hun gestoorde vragen stellen. Ben ik nou een huis of een muis? Paranoïde mensen al hun paranoïde vragen. Wie is die platte donkere schim die mij altijd en overal achtervolgt behalve als het donker is?
                Nog even en de mens hoeft helemaal niet meer zelf na te denken. Je zet ’s morgens een knop aan en bent wakker.
                ‘Goedemorgen. Dit is Thierry radio. Goed dat je meeluistert. Voor de hoofdprijs van vandaag hoef je maar een simpel dingetje te doen. Wij stellen niet de vraag, nee, dat doe jij! Wij zijn verbonden met Thierry (de muziek speelt)Thierry wat is je vraag? ‘Eh…(geeuw)…nou…welke dag is het vandaag?’ Dat is correct. Je wint weer een nieuwe dag. Gefeliciteerd!’
                En je dag kan beginnen.
                Het is een soort Q van James Bond met een nieuwe opdracht. We worden allemaal superhelden in deze digiwereld. Maar een held is geen held als er geen supernerd tegenover staat. Wie is dat dan, vraag ik mij af? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees graag ook jouw mening